Végh Autóház Hírek

Tökéletes társ minden úton. A nyüzsgő városi rohanáshoz megfelelő modelltől, a tágas üzleti, és az innovatív elektromos járműig a ŠKODA választéka mindent lefed. Találja meg az Ön számára tökéletes ŠKODA modellt!

  1. Hírek
  2. A vadonatúj Elroq RS
2025.06.24.
Újdonság a Škodától

A vadonatúj Elroq RS

A Škoda Auto hat hónappal a vadonatúj Škoda Elroq világpremierje után piacra dobja az RS csúcsmodellt, amely a népszerű elektromos kompakt SUV szegmenst erősíti.

A vadonatúj Elroq RS

Az RS család legújabb tagja összkerékhajtással és két motorral rendelkezik, amelyek összesen 250 kW rendszerteljesítményt nyújtanak. A WLTP-ciklus szerint a Škoda Elroq RS több mint 550 kilométeres elektromos hatótávolságot biztosít, és specifikus RS kiegészítőkkel, valamint átfogó alapfelszereltséggel rendelkezik. A Škoda jelenlegi modellportfóliójának ez a leggyorsabban gyorsuló járműve is, amely 5,4 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órára.


Klaus Zellmer, a Škoda Auto vezérigazgatója így nyilatkozott: „A Škoda bővülő elektromos jövőjének az Elroq RS a következő meghatározó lépése. A nagyra becsült RS örökségünk és az innovatív technológia ötvözete egy új csúcsmodellt hoz létre, amely 0-ról 100 km/órára mindössze 5,4 másodperc alatt gyorsul fel. Az Elroq RS ezt a lenyűgöző teljesítményt több mint 550 kilométeres hatótávolsággal nyújtja. Első tisztán elektromos kompakt SUV-unk már az első néhány hónapjában meghódítja a piacot. Áprilisban Európa első számú legkelendőbb tisztán akkumulátoros elektromos járműve volt, és május végéig körülbelül 70 000 megrendelés érkezett be. Ezek a számok megerősítik, hogy az Elroq egy valóban vonzó választás. Biztosak vagyunk benne, hogy az Elroq RS hozzájárul ehhez a sikertörténethez, és új mércét állít fel azáltal, hogy nagyszerű vezetési élményt és mindennapi használhatóságot kínál.”


Johannes Neft, a Škoda Auto Igazgatótanácsának technikai fejlesztésért felelős tagja így nyilatkozott: „A Škoda RS modellek hagyományosan ötvözik a dinamikus teljesítményt és a sportos megjelenést a kiegyensúlyozott menetdinamikával és a praktikussággal. Ez alól az Elroq RS sem kivétel: az RS családunk legújabb tagja 250 kW teljesítménnyel és több mint 550 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik, míg az opcionális DCC tökéletesen ötvözi a sportosságot és a kényelmet. A Škoda Elroq RS elsőként vezeti be az új Modern Solid dizájnnyelvet az RS portfóliónkba. A magasfényű Tech-Deck Face tökéletesen illeszkedik a fekete díszítőelemekhez, legdinamikusabb modelljeink védjegyeihez. Az Elroq RS-t ez a megnyerő csomag teszi ideális társsá a mindennapokra.”


Médiaesemény a Cseh Köztársaság északi területén


A médiaesemény a Cseh Köztársaság északi részén található Aurel Polygon tesztközpontban zajlik, amely egy 30 perces autóútra található Mladá Boleslavtól, ahol az Elroq gyártása folyik. A Polygon egy fejlesztési és innovációs központ a technológiák, járművek és azok alkatrészeinek átfogó tesztelésére. Széles körű funkcionális, tartóssági és egyéb tesztek elvégzésének a helyszíne. Az 52 000 m2-es tesztpálya magában foglalja a fejlett segéd-, fék- és stabilitási rendszerek tesztpályáit. Egy kavicsos útszakasz áll rendelkezésre a karosszéria és más járműalkatrészek tartósságának tesztelésére, egy speciális zóna pedig a járművek üzemi határán túli tesztelését szolgálja. A járműveket olyan felületeken is tesztelhetik, mint a macskaköves és az egyenetlen felületek.


84 kWh akkumulátor, több mint 550 kilométeres elektromos hatótávolság, akár 185 kW-os gyorstöltés


A Škoda Elroq RS-ben az első és a hátsó tengelyen elhelyezkedő elektromos motorok összesen 250 kW teljesítményt nyújtanak és támogatják az összkerékhajtást. Az Enyaq RS-hez hasonlóan az Elroq RS is 5,4 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órára, így ez a két jármű vált a Škoda eddigi leggyorsabban gyorsuló sorozatgyártású modelljévé, 180 km/óra végsebességgel. A nagyfeszültségű akkumulátor tizenkét modulból áll, összesen 84 kWh bruttó kapacitással (nettó 79 kWh), amely a WLTP-ciklus szerint több mint 550 kilométeres maximális elektromos hatótávolságot tesz lehetővé. Az akár 185 kW-os töltési sebesség a DC gyorstöltő állomásokon lehetővé teszi, hogy az akkumulátor körülbelül 26 perc alatt 10-ről 80 százalékra töltődjön fel. Az AC töltés 11 kW-on nyolc óra alatt tölti fel az akkumulátort 0-ról 100 százalékra. Az Elroq RS 0,267-es légellenállási együtthatót ér el.


Alapfelszereltségként sport futómű és LED Matrix fényszórók és exkluzív könnyűfém keréktárcsák


A fekete külső részletek és az akár 21 hüvelykes exkluzív könnyűfém keréktárcsák kiemelik a jármű dinamikus megjelenését. A sport futómű és a progresszív kormányzás kiváló vezetési dinamikát biztosít bármilyen helyzetben. Az alapfelszerelések széles skálájába tartoznak a csúcstechnológiás LED Matrix fényszórók és a LED hátsó lámpák dinamikus irányjelzőkkel. A masszázsfunkcióval ellátott, elektromosan állítható vezetőülés szintén az alapfelszereltség részét képezi. Ez az első utas számára a választható Maxx csomag részeként érhető el.


Modern Solid dizájnnyelv Tech-Deck Face-szel és Light Banddel


Mint minden Elroq modell, az RS változatot is az új magasfényű fekete Tech-Deck Face teszi különlegessé, amely több érzékelőt, köztük radart is tartalmaz. A függőleges „szempillákból” álló Light Band az alapfelszereltség részét képezi, akárcsak a LED Matrix fényszórók. A négyszemű megjelenés a Škoda SUV kínálatának védjegye. A dinamikus irányjelzőkkel ellátott LED hátsó lámpák szintén az alapfelszereltség részét képezik. Az alapfelszereltséghez még hozzá tartozik a Coming/Leaving Home animáció, amelynek részeként, a Light Band fényjátékot hoz létre, amikor a járművezető bezárja vagy kinyitja a járművet, vagy csak megközelíti azt a kulccsal a zsebében. Amikor a járművet kinyitják, a megvilágított szegmensek fokozatosan felfénylenek, és lassan elhalványulnak, amikor bezárják.


Az RS stílus védjegye: fekete díszítőelemek és új egyedi matt szín


A jellegzetes vizuális RS vonások kiemelik a külső dizájn dinamikus megjelenését. Az oldalsó ablakkeretek, tetősínek, a motorháztető és a csomagtérajtó feliratai, valamint a tükörburkolatok mind fényes fekete színben pompáznak. Az első lökhárító kifejezetten a modellhez készült, a hátsó lökhárító pedig a tipikus RS, teljes szélességű fényvisszaverő csíkkal egészül ki. Az első sárvédőket RS emblémák díszítik. A jármű tizenegy külső színben rendelhető, ebből négy egyszínű, hat metál és egy új, kizárólag az Elroq RS esetében elérhető exkluzív matt szürke kivitel. A limitált kiadású matt szürke színt külső, fényes fekete részletekkel, például az ajtókilincsekkel, oldalsó tükrökkel és a hátsó tetőspoilerrel kombinálták. A fekete metál 20 hüvelykes Draconis könnyűfém keréktárcsák új matt fekete betétekkel alapfelszereltségként érhetők el, míg az új 21 hüvelykes Vision könnyűfém keréktárcsák antracit metál színben opcionálisan rendelhetők. A SunSet sötétítésű hátsó és oldalsó hátsó ablakok, valamint az akusztikus oldalablakok bármilyen vezetési helyzetben kényelmet és elegáns megjelenést biztosítanak.


Egyedi Dizájnopció a belső térhez


A belső térben az exkluzív Dizájnopció RS Lounge fekete felületekkel egészül ki. Perforált és nem perforált Suedia mikroszálas kárpitozást kombinál műbőrrel, karbonhatású dekorral és lime zöld kontrasztvarrással. A műszerfal dizájn része fekete Suedia borítást kapott, amely az ajtópaneleket is díszíti. A háromküllős fűtött sportkormány RS emblémát és perforált bőr borítást kapott. A fűtött első sportülések beépített fejtámlákkal és rozsdamentes acél pedálborításokkal hangsúlyozzák ki a belső tér dinamikus vonzerejét. A vezetőülés elektromosan állítható, és alapfelszereltségként masszázs- és memóriafunkciót, valamint deréktámaszt kínál. A választható Maxx csomag által az elektromosan állítható ülés, valamint a masszázs- és memóriafunkciók az első utasülés esetében is elérhetők. A 3-zónás Climatronic légkondicionáló szintén része ennek a felszereltségi csomagnak. A hangulatvilágítás megvilágítja az első és hátsó ajtópaneleket, az első és hátsó lábteret, az ajtókilincseket, a középkonzolt és a műszerfalat. A hátsó oldalablakokhoz tartozó mechanikus napellenzők a választható Advanced csomag részeként érhetők el. A hátsó oldallégzsákok alapfelszereltségként elérhetők az Elroq RS-ben.


13 colos infotainment kijelző és szélvédő-kijelző kiterjesztett valósággal


Az 5 hüvelykes digitális műszeregység és a 13 colos infotainment kijelző az alapfelszereltség részét képezik. Az Advanced csomag részeként opcionálisan elérhető a kiterjesztett valóságot megjelenítő szélvédő-kijelző. Közülük mindegyik rendelkezik az egyedi RS grafikákkal. Az infotainment képernyőn található fűtés gomb egyszerre akár négy fűtési funkciót is aktivál vagy deaktivál. A Škoda Elroq RS alapfelszereltségébe négy gyorstöltő USB-C port tartozik, amelyek akár 45 W teljesítményt is biztosítanak. Ezen felül a vezeték nélküli töltéssel és szellőzéssel rendelkező Telefonbox akár 15 W töltési teljesítményt is kínál. Az Advanced csomag részeként opcionálisan elérhető a CANTON-nal közösen fejlesztett 12 hangszórós hangrendszer, amely összesen 675 W teljesítményt nyújt. Az alapfelszereltség részét képező, Virtual Pedal funkcióval felszerelt, elektromos csomagtérajtó könnyű és kényelmes hozzáférést biztosít a 470-1580 literes csomagtérhez. A Škoda Elroq RS egyik márkaspecifikus Simply Clever funkciója a csomagtartóban található QR-kód. Ez lehetővé teszi, hogy okostelefon vagy tablet segítségével könnyedén hozzáférjen a különböző csomagtartó funkciókkal kapcsolatos használati utasításokhoz és videókhoz. Két külső hang közül lehet választani az infotainment menüben a gyalogosvédelem érdekében: Sport és Futuristic. A vonóhorog-előkészítés az alapfelszereltség részét képezi, az elektromos kioldás pedig opcionálisan elérhető. A Škoda Elroq RS akár 1400 kg-os fékezett utánfutót is tud vontatni 8%-os emelkedőn, vagy 1200 kg-ost 12%-os emelkedőn.


Leültetett sportfutómű alapfelszereltségként és opcionális DCC futómű egyedi hangolással és merevebb stabilizátorokkal


A Škoda Elroq RS alapfelszereltségként 15 mm-rel leültetett sportfutóművel rendelkezik. Az új progresszív kormánybeállítás az RS futómű egyedi hangolásához igazodik, sportosabb vezetési élményt eredményezve. A Driving Mode Select egy egyedi, az összkerékhajtással kombinált tapadási módot is kínál. A DCC adaptív futómű opcionálisan elérhető; beállításai az Elroq RS kompaktabb karosszéria méreteihez igazodnak. Az RS változat széles körű lengéscsillapító-beállítási lehetőséget kínál, akár 15 paraméter is testreszabható az Individual mód konfigurálásához. Minden DCC lengéscsillapító egy kifinomult elektromágneses szeleppel rendelkezik, amely milliszekundumok alatt nyit és zár, csökkentve vagy növelve az olajáramlást a lengéscsillapítóban az aktuális vezetési helyzet és a kiválasztott vezetési mód függvényében. A lengéscsillapító paramétereket így olyan bemeneti jelek vezérlik, mint a jármű sebessége, a jármű karosszéria gyorsulása, a karosszéria oldal- és hosszirányú dőlése, a jármű teljes terhelése, a gázpedál helyzete, a kormánykerék szöge és még sok más. A rendszer három gyorsulásmérőből, három kerékemelési érzékelőből és egy vezérlőegységből áll, amely más járműegységektől, például a motorvezérlő egységtől, az ESC-től és a kormányműtől is adatokat és jeleket kap. A különböző vezetési helyzetekben a lehető legjobb kezelhetőséget elöl egy MacPherson felfüggesztés biztosítja alsó háromszög lengőkarokkal és keresztirányú torziós stabilizátorral, hátul pedig többlengőkaros felfüggesztés öt keresztirányú lengőkarral és torziós stabilizátorral. A DCC lengéscsillapítók speciális beállításai akár 15 különálló paraméter mentén is lehetővé teszik a lengéscsillapító karakterisztikák széles skálájának finomhangolását. A sportabroncsok és az RS futómű speciális beállításaihoz igazított kormányzási jellemzők kombinációja dinamikusabb kormányzási érzetet ad a járműnek, jobb visszajelzéssel az optimális járműirányítás érdekében.


A Travel Assist vezetéstámogató rendszer legújabb verziója és a KESSY Advanced az alapfelszereltség részeként


A Škoda Elroq RS átfogó konnektivitási funkciói számos intelligens biztonsági és asszisztensrendszert tesznek lehetővé. Az alapfelszereltség részér képező Travel Assist legújabb verziója egyesíti az adaptív sávtartó automatikát, a prediktív adaptív sebességtartó automatikát, a forgalmi torlódás asszisztenst, a vészhelyzeti asszisztenst és a Side Assist sávváltást segítő rendszert. Alapfelszereltségként tartalmazza az online tömeges helymeghatározási adatok használatát. A KESSY Advanced szintén az alapfelszereltség részét képezi. Az Open-On-Approach funkció segítségével a rendszer kinyitja az ajtókat és a csomagtérajtót, ha a kulcs a jármű 1,5 méteres körzetében található. A Walk-Away Locking automatikusan lezárja az Elroq RS-t, ha a kulcs 2,5 méternél távolabb kerül a járműtől. A navigációs rendszer valós idejű online figyelmeztetésekkel szolgál balesetekről, meghibásodásokról és csúszós útfelületekről a közvetlen közelben.


Okos parkolás okostelefonon keresztül, valamint Powerpass támogatás


A továbbfejlesztett MyŠkoda alkalmazás új funkciókat támogat a választható Intelligens Park Assist parkolássegítő rendszerhez. A Távolsági Park Assist lehetővé teszi, hogy a jármű automatikusan beálljon a párhuzamos és merőleges parkolóhelyekre, miközben a tulajdonos az okostelefonján lévő MyŠkoda alkalmazáson keresztül irányítja a manővert. A Bluetooth-alapú rendszerhez szükséges, hogy a tulajdonos a jármű mellett álljon, miközben tartja a kulcsot. A kívánt manővertípus kiválasztása után az Elroq RS autonóm módon kezeli a kormányzást, a fékezést és a mozgást. A Remote Trained Parking funkció szintén a MyŠkoda alkalmazáson keresztül vezérlhető. Amikor a jármű eléri az akár öt tárolt parkolási hely megközelítésének egyikét, automatikusan a kívánt pozícióba hajt. Közben a tulajdonos, ahelyett, hogy a járműben ülne, okostelefonján indítja el és figyeli a folyamatot.


A Powerpass nyilvános töltési tarifákkal az ügyfelek könnyedén tölthetik akkumulátorukat az EU-ban található közel 900 000 töltőpont egyikén (kivéve Portugáliát és Romániát). A Powerpass hamarosan új tarifastruktúrával bővül. Ez nagyobb kényelmet biztosít a járművezetők számára, akik elsősorban az IONITY hálózatot használják, és a legtöbb esetben csökkenti a töltési költségeket. A Powerpass egy univerzális szolgáltatás, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy anélkül használják a töltőpontokat, hogy szükségük legyen egy adott töltőpont-üzemeltető kártyájára vagy mobilalkalmazására, vagy hogy engedélyezési problémákkal kelljen foglalkozniuk stb.


Az új tarifaterv a két világ legjavát ötvözi: rugalmas díjak az alkalmi felhasználók számára, akiknek fontos a jó ár-érték arány és fix díjak a rendszeres felhasználók számára, akik a kiszámíthatóbb árképzés kényelmét részesítik előnyben. A három nyilvános töltési terv helyett hamarosan négy lesz elérhető. Az alap töltési terv továbbra is ingyenes marad, de már így is mindenhol rugalmas árakkal fog szolgálni a fix ár helyett. A helyszíntől, a töltőállomás üzemeltetőjétől, a napszaktól vagy az elektromos hálózat aktuális állapotától függően ez alacsonyabb költségeket eredményezhet az ügyfelek számára. Két középső terv kifejezetten az IONITY felhasználók számára készült, akik minimalizálni szeretnék költségeiket. A tervek a legjobb fix kWh áron (az IONITY kínálata alapján) biztosítanak hozzáférést az IONITY hálózathoz, míg más állomások rugalmas díjszabás alá esnek. A Charge Premiummal az ügyfelek továbbra is megtalálják a megszokott fix díjakat, most általában olcsóbb kWh árakkal; ebben az esetben is megegyezik a költség az IONITY által közvetlenül kínált legjobb tarifával.


A Škoda Auto weboldalán hamarosan elérhetők lesznek az egyes piacokra vonatkozó árak és további információk. A Plug & Charge opció, amely lehetővé teszi a zökkenőmentes engedélyezést a kompatibilis töltőállomásokon, mindig megkönnyíti az akár 185 kW-os egyenáramú töltést.


Az RS történet – sikeres mind a ralipályákon, mind a világ körüli versenypályákon


Az Elroq RS folytatja a Škoda 25 éves sportos RS modelljeinek hagyományát, amely 2000-ben kezdődött az első generációs Octavia RS-sel. 2003-ban az RS portfólió a Fabia RS-sel bővült, amelyet egy második generációs modell követett, beleértve a kombi változatot is. 2018-ban a Kodiaq RS volt a Škoda első RS modellje az SUV szegmensben. 2022-ben a Škoda bemutatta a teljesen elektromos Enyaq RS családot. Mindkét modell kétmotoros összkerékhajtással rendelkezik, és kezdetben 220 kW teljesítményt nyújtottak. A teljesítményük 2023-ban 250 kW-ra nőtt, aminek köszönhetően ezek lettek akkor a Škoda történelmének legerősebb sorozatgyártású járművei. A múlt hónapban a Škoda bemutatta az új Enyaq RS családot, amely most már a Modern Solid dizájnnyelvet is magában foglalja, beleértve a jellegzetes Tech-Deck Face-t.


A Škoda „RS” megnevezése már több mint 50 éve tölti el izgalommal és lelkesedéssel a Škoda teljesítményorientált modelljeinek rajongóit. A vállalat motorsport történelme azonban sokkal korábban kezdődött – valójában 124 évvel ezelőtt, és két keréken.

1901 júniusában a cseh gyártó a Párizs–Berlin versenyen debütált a motorsportban, amely 1196 km-es távot ölelt fel. Az első jelentős sikert egy Škoda versenyjárművel 1936 januárjában értek el, amikor a Škoda Popular a legendás Monte Carlo Rallyn elnyerte a második helyezést az 1500 köbcentiméter alatti kategóriában. A nemzetközi ralikon a Škoda az Octavia Touring Sport – röviden TS – modellel mutatkozott be, amely három egymást követő kategóriagyőzelmet aratott a „Monte”-n 1961-ben, 1962-ben és 1963-ban.


Az RS korszak az 1970-es években kezdődött a Škoda Motorsportnál. Az 1974-es évet a 180 RS és 200 RS rally prototípusok fejlesztése jellemezte. A következő évben érkezett a legendás Škoda 130 RS, amely sikerei közé tartozik a kategóriájában aratott kettős győzelme az 1977-es Monte Carlo Rallyn. 1981-ben a Škoda és a 130 RS az Európai Túraautó-bajnokság márkakategóriájában Európa-bajnok lett. A Škoda Favorit kategóriájában négy egymást követő „Monte” győzelmet aratott 1991 és 1994 között. Az ezredforduló környékén a Škoda Octavia WRC után a Škoda Fabia különböző rally változatai is kiegészítették a sikertörténetet. 2015 óta a WRC2 kategóriában a Fabia R5, a Fabia R5 evo és a jelenlegi Fabia RS Rally2 összesen 16 világbajnoki címet nyert el versenyzői és csapatszinten, és öt győzelmet aratott Monte Carlóban.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.