Bemutatásra került a teljesen új Superb!
90 évvel a történelmi jelentőségű első modell megjelenése után mutatta be a Škoda a Superb modernkori negyedik generációját.
![Új Skoda Superb 2023](https://www.veghauto.hu/hirek/bemutatasra-kerult-a-teljesen-uj-superb/@@poi.imageproxy/81ed9a0390e44aedbf4fb76d1354943b/6ec5eddc-ac93-4f82-8b65-17dfce0b0012.jpeg/news)
Elődeihez hasonlóan az új Superb is markáns dizájnkoncepciót és fejlett technológiát ötvöz. Minden eddiginél biztonságosabb és tágasabb, és az új modell készen áll arra, hogy újabb fejezetet írjon a Superb történetében.
Új Superb, új dizájnnyelv
A negyedik generációjához érkező új Superb továbbra is lenyűgöző, érzelemdús formatervet kapott, mindezt a legmodernebb technológiával kiegészítve. Az új modell praktikus hátsó ajtóval ellátott, elegáns megjelenésű ferdehátú, valamint kombi változatban is elérhető lesz. Az új külső meghatározó elemei továbbra is a dinamikusabb kialakítású első és hátsó lámpatestek. A hátsó lámpák az elődhöz képest lényegesen karcsúbbak, és új kristályos díszítőelemek turbózzák fel a látványukat. A fényszórók, amelyek szintén élesebb vonalúak lettek, két változatban állnak rendelkezésre. A full LED Matrix fényszórók hatszögletű bi-LED mátrix moduljait a Crystallinium nevű színes kristályos elem egészíti ki. A Crystallinium egy vadonatúj dizájnelem, amely a színes kristályüveget idézi, és új megjelenést kölcsönöz a fényszóróknak.
Az új Škoda Superb mind a ferdehátú, mind a Combi kombi változatban hosszabb, magasabb, de picivel keskenyebb elődjénél. Ennek ellenérő nőtt a fejtér elől és hátul is, ahogyan a csomagtér mérete is 20 literrel a limuzin (645 liter), és 30 literrel a Combi (690 liter) esetében. Az eddigi is hatalmas helyet biztosító tengelytáv viszont változatlan maradt mindként kivitel modellnél.
Még több hely belül
Teljesen megújult az utastér formavilága is. A fókusz a vezetőközpontúságon és a felhasználói élmény fokozásán volt a tervezés során. Ennek fontos eleme, hogy úgy próbálták racionalizálni azokat, hogy nem száműzték az utastérből a fizikai kezelőszerveket, alias gombokat. Így a belső tér mostantól a kézi vezérlés és az érintőképernyő alapú digitális kezelés innovatív kombinációja lett, melynek leglátványosabb eleme a Smart Dial. Az új infotainment-kijelző mérete elérheti a 12,9 hüvelyket, így ez a Superbben valaha volt legnagyobb kijelző. A belső tér másik fontosabb módosítása a kormányoszlopra szerelt váltókar, melynek elhelyezése által teljesen újra tudták tervezni a középkonzolt, ezzel még nagyobb kényelmet és további tárolóhelyet biztosítva a vezetőnek.
Simply Clever
Ennyivel be is fejezhetnénk a belső térről szóló részt, ha nem egy Škodáról lenne szó. Hiszen a márka esetében nem mehetünk el szó nélkül az akár 28 Simply Clever megoldás mellett, melyek tovább növelik a vezető és az utasok kényelmét az új generációban. Ezek közül néhány teljesen új a Škoda modellek között: ilyen a Superb Combiban csomagtértakaróként funkcionáló, egyedülálló, elektromosan vezérelhető redőny, a hátsó ülések középső kartámasza integrált táblagéptartóval, valamint a két első ülés háttámláján elhelyezett dupla tárolózseb, amelyben dokumentumok, magazinok, valamint egy okostelefon is elfér.
A Superb esetében először a szélvédőmosó tartályának kupakjába integrált tölcsér is megtalálható. A Škoda egyébként 2001-ben mutatta be az első a Simply Clever megoldást történetesen a Superb első, modernkori generációjában. Ezek közé tartozott akkoriban a hátsó kartámaszokban, a középső kartámaszon és a kesztyűtartóban elhelyezett számos pohártartó, valamint a hátsó utasok számára a 12 voltos konnektor premierje. Az ikonikus esernyő a vezető ajtóban és a csomagtartóban elhelyezett csomagtartó kampók ma is megtalálhatóak a Škoda modellekben.
Új és továbbfejlesztett asszisztensrendszerek
A Superb negyedik generációja továbbfejlesztett Emergency Assistot kínál, míg a Turn Assist ebben a modellsorozatban először jelenik meg. Ez a funkció figyelmeztet a szembejövő járművekkel való lehetséges ütközésre, amikor például egy mellékutcába kanyarodunk, és automatikusan fékez. Egy másik új funkció a Crossroad Assist. Ez az első lökhárítóban elhelyezett radarérzékelők segítségével érzékeli a keresztirányú forgalmat olyan kereszteződésekben, ahol a látási viszonyok korlátozottak lehetnek, és a központi kijelzőn megjelenő vizuális figyelmeztetés mellett hangjelzést is ad. A Front Assist rendszer is frissült; a gyalogosvédelem mellett mostantól a kerékpárosokra is figyel a Predictive Cyclist Protection funkciónak köszönhetően. Az új Top View négy kamerát használ a jármű környezetének 360 fokos megfigyelésére, most még jobb képfelbontással.
A passzív biztonságot illetően a Superb immár összesen tíz légzsákot kínál: a vezető és az első utas légzsákjait, az első oldalsó és fejlégzsákokat, a vezető térdlégzsákját, valamint az alapfelszereltség részét képező, az első ülések közötti központi légzsákot, amely baleset esetén megakadályozza az első utasok egymásnak ütközését. A külső hátsó ülésekhez két oldallégzsák opcionálisan rendelhető.
De mi hajtja?
Röviden? Mindkét világ legjobbjai: hatféle hajtáslánc mind DSG-vel, hosszabb elektromos hatótávolság a plug-in hibrid és egy új mild hibrid változat esetében. A Superb negyedik generációjában a sebességváltást már kizárólag a kormányoszlopra szerelt váltókarral ellátott DSG automata sebességváltó végzi. A DSG váltó a nagy hatékonyságú belsőégésű motorok, valamint a különböző hibrid hajtásláncok erejét továbbítja a kerekek felé.
A három benzinmotor és a két dízel mellett – egy teljesen új mild hibrid és egy új, megnövelt elektromos hatótávolságú plug-in hibrid is szerepel. Utóbbi a Combi kombi változat számára van fenntartva, amelynek 110 kW (150 LE) teljesítményű 1.5 TSI motorja mostantól kiegészül az elektromotorral. A hajtáslánc 150 kW (204 LE) maximális teljesítménye 6 sebességes DSG váltón keresztül jut el az első kerekekhez. A nagyfeszültségű akkumulátor kapacitása 12,7 kWh-val 25,7 kWh-ra nőtt, így a jármű tisztán elektromos hatótávolsága több mint 100 kilométer lett. Emellett a Škoda 11 kW-ra növelte az elérhető maximális töltési teljesítményt is, így az akkumulátor gyorsabban feltölthető váltóáramról is. A plug-in hibrid változatban az egyenáramú töltés is lehetséges, 50 kW-os maximális töltési sebességgel. A korábbiakhoz hasonlóan 230 V-os háztartási konnektorból is lehetséges a 2,3 kW-os töltés. A Superb iV üzemanyagtartálya 45 literes.
A belépőszintű motor egy 1.5 TSI, mild hibrid technológiával és 110 kW (150 LE) teljesítménnyel. Mindkét hibrid motor az EA 211 evo2 új generációjából származik, üzemanyag-takarékos Miller-cikluson működik, és változó turbógeometriájú turbófeltöltővel rendelkezik. A mild-hibrid technológiával felszerelt 1.5 TSI a legújabb generációs aktív hengertechnológiával (ACT+) is rendelkezik. Két 2.0 TSI változat is elérhető lesz, amelyek 150 kW (204 LE) és 195 kW (265 LE) teljesítményt nyújtanak.
A legerősebb benzinmotor alapfelszereltségként összkerékhajtással is rendelhető, akárcsak a legerősebb dízel, a 2.0 TDI 142 kW (193 LE) teljesítménnyel. A gyengébbik dízel szintén kétlites, de elsőkerékhajtású és a teljesítménye 110 kW (150 LE). Minden motor 7 sebességes DSG váltóval párosul, és mind a hat hajtáslánc-változat megfelel az Euro 6e károsanyag-kibocsátási normának.
Mikor érkezik az új Škoda Superb?
Az új Superb Combi modelleket idehaza megrendelni előreláthatóan 2023 végén lehet majd, míg a limuzin 2024 elején válik rendelhetővé. Viszont utána nem kell sokat várni az első darabokra, hiszen májusban érkeznek várhatóan. A Combi kivitelből az első darabok 2024 március-április tájékán érkeznek majd.
Forrás: https://csakaskoda.hu/2023/11/02/ime-a-2024-es-uj-superb/